ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第19号 (2021/2022)

大学におけるアクティブ・ラーニングの研究に対する提言

http://hdl.handle.net/10693/00005743
http://hdl.handle.net/10693/00005743
62acb61d-1fd3-492e-a011-df6fe9c5694c
名前 / ファイル ライセンス アクション
研究紀要19号 研究紀要19号 045-052 林 (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-08-29
タイトル
タイトル 大学におけるアクティブ・ラーニングの研究に対する提言
言語 ja
タイトル
タイトル Recommendations for research on active learning in universities
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 アクティブ・ラーニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 学生の授業態度
キーワード
主題Scheme Other
主題 提言
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Active learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Universities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Students’ classroom behaviors
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Recommendations
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 林, 弘典

× 林, 弘典

ja 林, 弘典

ja-Kana ハヤシ, ヒロノリ

en Hayashi, Hironori


Search repository
石川, 美久

× 石川, 美久

ja 石川, 美久

ja-Kana イシカワ, ヨシヒサ

en Ishikawa, Yoshihisa


Search repository
生田, 秀和

× 生田, 秀和

ja 生田, 秀和

ja-Kana ショウダ, ヒデカズ

en Shoda, Hidekazu


Search repository
書誌情報 研究紀要
en : Bulletin of Biwako Seikei Sport College

号 19, p. 45-52, 発行日 2022-03-15
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Currently, from elementary schools to universities, active learning (proactive, interactive, and deep learning) has been implemented in many classrooms across Japan. In addition, several studies on active learning have been undertaken and their results published. However, to achieve active learning outcomes, it is essential that students have a good behavior in class. Therefore, this study aimed to review recent research on active learning, and to propose new research on active learning in universities. Moreover, to promote active learning, we recommend countermeasures for students with inappropriate classroom attitudes.
 It became clear that recent research on active learning has overlooked students’ classroom attitudes. Therefore, it is critical to evaluate students’ classroom attitudes when conducting research on active learning in universities. Additionally, what follows are some countermeasures for coping with inappropriate classroom behaviors:
1. Create a university-wide course attendance rule.
2. Get student assistants and teaching assistants to work with the instructor in charge of the class to ensure that students follow the course rules thoroughly.
3. Take short breaks as needed in class, or have students work repeatedly for 10–15 minutes to immerse themselves in the class.
出版者
出版者 びわこ成蹊スポーツ大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-9399
NCID
識別子タイプ NCID
関連識別子 AA1191547X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:13:18.404482
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3