ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第18号 (2020/2021)

女子学生のスイミングスクール経験有無が水泳学習への好意度に及ぼす影響

http://hdl.handle.net/10693/00005728
http://hdl.handle.net/10693/00005728
b04ebf9f-fa59-4548-8748-ff0347f6c59a
名前 / ファイル ライセンス アクション
研究紀要18号 研究紀要18号 095-103 工藤 (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-03-31
タイトル
タイトル 女子学生のスイミングスクール経験有無が水泳学習への好意度に及ぼす影響
言語 ja
タイトル
タイトル Influence of swimming school experience on female university students’ intention to learn swimming
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 スイミングスクール
キーワード
主題Scheme Other
主題 心理的要因
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 swimming school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 psychological factor
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 工藤, 慈士

× 工藤, 慈士

ja 工藤, 慈士

ja-Kana クドウ, ヨシト

en Kudo, Yoshito


Search repository
須崎, 康臣

× 須崎, 康臣

ja 須崎, 康臣

ja-Kana スサキ, ヤスオ

en Susaki, Yasuo


Search repository
書誌情報 研究紀要
en : Bulletin of Biwako Seikei Sport College

号 18, p. 95-103, 発行日 2021-03-15
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we investigated the psychological factors that influence intention to learn swimming.A total of 200 female university students who did not belong to a physical education or sports faculty were surveyed. The survey examined sport competence, DBSSU-R, and SPAS, and analysis was conducted for each group with and without swimming school experience. Correlation coefficients and multiple regression analyses were used. As a result, prior to the multiple regression analysis, a significant positive correlation was found between psychological benefit and related to learning to swim in the experienced swimming school group. On the other hand, the perception of physical competence was significantly negatively correlated with social physique anxiety in the unexperienced swimming school experience group. Multiple regression analysis revealed a positive effect of physical benefits and a negative effect of psychological load on the intention to learn swimming in the experienced swimming school group. In the group with unexperienced swimming school, psychological benefits and perception of physical
competence had a positive effect and social physique anxiety had a negative effect on the favor of learning to swim. The study results emphasize the importance of a psychological as well as a technical approach in this field of education.
出版者
出版者 びわこ成蹊スポーツ大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-9399
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1191547X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:13:48.721306
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3