ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第15号 (2017/2018)

体育科模擬授業における協働的な省察の実態 : 発話内容の知識の頻度に着目して

http://hdl.handle.net/10693/2640
http://hdl.handle.net/10693/2640
b5a197e2-6525-4080-ade2-11115762633c
名前 / ファイル ライセンス アクション
紀要15号 紀要15号 023-032 大西.pdf (3.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-02-27
タイトル
タイトル 体育科模擬授業における協働的な省察の実態 : 発話内容の知識の頻度に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル The Actual Situation of Cooperative Reflection through Trial Lessons in Physical Education : Focus on Reflective Content and Frequency of Knowledge Comments
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 content knowledge
キーワード
主題Scheme Other
主題 pedagogical knowledge
キーワード
主題Scheme Other
主題 knowledge of students
キーワード
主題Scheme Other
主題 教材内容に関する知識
キーワード
主題Scheme Other
主題 教授方法に関する知識
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習者に関する知識
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 大西, 祐司

× 大西, 祐司

ja 大西, 祐司

ja-Kana オオニシ, ユウジ

en Ohnishi, Yuji


Search repository
股村, 美里

× 股村, 美里

ja 股村, 美里

ja-Kana マタムラ, ミサト

en Matamura, Misato


Search repository
髙松, 靖

× 髙松, 靖

ja 髙松, 靖

ja-Kana タカマツ, ヤスシ

en Takamatsu, Yasushi


Search repository
黒澤, 寛己

× 黒澤, 寛己

ja 黒澤, 寛己

ja-Kana クロサワ, ヒロキ

en Kurosawa, Hiroki


Search repository
川合, 英之

× 川合, 英之

ja 川合, 英之

ja-Kana カワイ, ヒデユキ

en Kawai, Hideyuki


Search repository
谷川, 尚己

× 谷川, 尚己

ja 谷川, 尚己

ja-Kana タニガワ, ナオミ

en Tanigawa, Naomi


Search repository
柴田, 俊和

× 柴田, 俊和

ja 柴田, 俊和

ja-Kana シバタ, トシカズ

en Shibata, Toshikazu


Search repository
安倍, 健太郎

× 安倍, 健太郎

ja 安倍, 健太郎

ja-Kana アベ, ケンタロウ

en Abe, Kentarou


Search repository
書誌情報 研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College

号 15, p. 23-32, 発行日 2018-03-15
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to survey the actual situation of cooperative reflection in Physical Education trial lessons focused on reflective content and frequency of knowledge comments. To accomplish this purpose, we conducted reflective discussion with the teachers and the students who had roles as teacher, student and observer after the trial lessons. We recorded their discussion and analyzed them with the perspective of knowledge; content knowledge, pedagogical knowledge and knowledge of the students.  The results of the analysis showed that reflective content had been conducted with various perspective points because the teachers and the students who had separate roles as teachers and students had different knowledge. In addition, if there were only students, but the roles are different, then their perspectives would also differ. However, there was an overall tendency that their knowledge was not observable during the progress of the unit.
出版者
出版者 びわこ成蹊スポーツ大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-9399
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1191547X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:14:05.548156
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3