WEKO3
アイテム
体育科模擬授業における学習成果 : 授業・授業づくりの要点の理解と学習を促す授業体験の事例的検討
http://hdl.handle.net/10693/1568
http://hdl.handle.net/10693/15680d20feba-adb2-4c54-a54b-f539ca905ffa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-06-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 体育科模擬授業における学習成果 : 授業・授業づくりの要点の理解と学習を促す授業体験の事例的検討 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Effect of Simulated Class of Physical Education on Understanding of the Important Points for Developing and Implementing a Lesson Plan and Some Participants' Experiences Facilitating Their Learning Outcome | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | simulated class | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | lesson plan | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | planning process | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | leaning goals | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | role of a student | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | role of a teacher | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | observer | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 模擬授業 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 授業計画 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 計画段階 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習目標 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生徒役 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 先生役 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 観察者 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
宮尾, 夏姫
× 宮尾, 夏姫× 三木, ひろみ× 柴田, 俊和 |
|||||
著者(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 4340 | |||||
姓名 | Miyao, Natsuki | |||||
言語 | en | |||||
著者(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 4341 | |||||
姓名 | Miki, Hiromi | |||||
言語 | en | |||||
著者(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3761 | |||||
姓名 | 柴田, 俊和 | |||||
言語 | ja | |||||
姓名 | シバタ, トシカズ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓名 | Shibata, Toshikazu | |||||
言語 | en | |||||
姓 | 柴田 | |||||
言語 | ja | |||||
姓 | シバタ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓 | Shibata | |||||
言語 | en | |||||
名 | 俊和 | |||||
言語 | ja | |||||
名 | トシカズ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
名 | Toshikazu | |||||
言語 | en | |||||
識別子Scheme | ISNI | |||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||
書誌情報 |
研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College 号 12, p. 93-104, 発行日 2015-03-15 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to examine the outcomes of the simulated physical education class in the Physical Education Teacher Education program. In the class, correspondence of a lesson plan to leaning goals of the lesson and consideration of learners were emphasized in developing and implementing a lesson plan. At first, we conducted a questionnaire survey asking 39 students to describe important points for developing and implementing a lesson plan before and after the class. The analysis of the students’ descriptions suggested that through the class many students came to understand the importance of planning process and correspondence of a lesson plan to leaning goals. Secondly, we interviewed three students who showed significant changes about their experiences changing their understanding through the class. It was suggested that not only the role of a teacher but also the roles of a student and an observer made them aware of the important points for developing and implementing a lesson plan and the importance of planning process before and reflection process after the lesson. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | びわこ成蹊スポーツ大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-9399 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1191547X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |