ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第12号 (2014/2015)

体育科模擬授業における学習成果 : 授業・授業づくりの要点の理解と学習を促す授業体験の事例的検討

http://hdl.handle.net/10693/1568
http://hdl.handle.net/10693/1568
0d20feba-adb2-4c54-a54b-f539ca905ffa
名前 / ファイル ライセンス アクション
紀要12号 紀要12号 093-104 宮尾.pdf (493.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-22
タイトル
タイトル 体育科模擬授業における学習成果 : 授業・授業づくりの要点の理解と学習を促す授業体験の事例的検討
タイトル
タイトル The Effect of Simulated Class of Physical Education on Understanding of the Important Points for Developing and Implementing a Lesson Plan and Some Participants' Experiences Facilitating Their Learning Outcome
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 simulated class
キーワード
主題Scheme Other
主題 lesson plan
キーワード
主題Scheme Other
主題 planning process
キーワード
主題Scheme Other
主題 leaning goals
キーワード
主題Scheme Other
主題 role of a student
キーワード
主題Scheme Other
主題 role of a teacher
キーワード
主題Scheme Other
主題 observer
キーワード
主題Scheme Other
主題 模擬授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業計画
キーワード
主題Scheme Other
主題 計画段階
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習目標
キーワード
主題Scheme Other
主題 生徒役
キーワード
主題Scheme Other
主題 先生役
キーワード
主題Scheme Other
主題 観察者
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 宮尾, 夏姫

× 宮尾, 夏姫

宮尾, 夏姫

ja-Kana ミヤオ, ナツキ

Search repository
三木, ひろみ

× 三木, ひろみ

三木, ひろみ

ja-Kana ミキ, ヒロミ

Search repository
柴田, 俊和

× 柴田, 俊和

ja 柴田, 俊和

ja-Kana シバタ, トシカズ

en Shibata, Toshikazu


Search repository
著者(英)
著者(英)
著者(英)
書誌情報 研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College

号 12, p. 93-104, 発行日 2015-03-15
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine the outcomes of the simulated physical education class in the Physical Education Teacher Education program. In the class, correspondence of a lesson plan to leaning goals of the lesson and consideration of learners were emphasized in developing and implementing a lesson plan.  At first, we conducted a questionnaire survey asking 39 students to describe important points for developing and implementing a lesson plan before and after the class. The analysis of the students’ descriptions suggested that through the class many students came to understand the importance of planning process and correspondence of a lesson plan to leaning goals.  Secondly, we interviewed three students who showed significant changes about their experiences changing their understanding through the class. It was suggested that not only the role of a teacher but also the roles of a student and an observer made them aware of the important points for developing and implementing a lesson plan and the importance of planning process before and reflection process after the lesson.
出版者
出版者 びわこ成蹊スポーツ大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-9399
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1191547X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:05:51.692396
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3