ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第11号 (2013/2014)

シャイな教師の対人行動と教職遂行の関連について

http://hdl.handle.net/10693/1232
http://hdl.handle.net/10693/1232
a09c39e8-0cc5-44bf-8bb7-d1608d600818
名前 / ファイル ライセンス アクション
紀要11号 紀要11号 041-053 高柳.pdf (531.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-04-23
タイトル
タイトル シャイな教師の対人行動と教職遂行の関連について
タイトル
タイトル The Relationship between Social Behavior of Shy Teachers and their Performance as Teachers
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 shyness
キーワード
主題Scheme Other
主題 teachers
キーワード
主題Scheme Other
主題 social behavior
キーワード
主題Scheme Other
主題 performance as teachers
キーワード
主題Scheme Other
主題 restrained behavior
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 高柳, 真人

× 高柳, 真人

高柳, 真人

ja-Kana タカヤナギ, マサト

Search repository
藤生, 英行

× 藤生, 英行

藤生, 英行

ja-Kana フジウ, ヒデユキ

Search repository
著者(英)
著者(英)
書誌情報 研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College

号 11, p. 41-53, 発行日 2014-03-15
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to investigate the relationship between social behavior of shy teachers and evaluation by students for their performance as teachers. The survey was conducted with 403 college students, and made use of 121 (30.0%) answers with full responses by 139 (34.5%) students who met shy teachers in their school days. Behavior based on confused emotions, such as awkward conversations and nonverbal behavior, and restrained behavior, such as avoiding social interactions and instruction, were found as characteristic social behavior of shy teachers. About 40% of students regarded they did not perform their role, while about 40% of students regarded they did. The main reason that brought about such differences seemed to be caused by restrained behavior. Behavior based on confused emotions such as “undertone” and “awkward” related to the evaluation that they did not perform their role, while such behaviors as “inarticulate speech”, “mistakes in speaking”, “fast speaking” and “blushing” related to the evaluation that they adequately performed their role.
出版者
出版者 びわこ成蹊スポーツ大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-9399
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1191547X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:06:29.892231
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3