ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第9号 (2011/2012)

「協同学習」による学びの姿勢の変容 : 自主的に学ぶ学生の育成を目指した実践研究

http://hdl.handle.net/10693/226
http://hdl.handle.net/10693/226
3593874c-e8cf-4987-934f-b4f6b8d18c31
名前 / ファイル ライセンス アクション
紀要9号 紀要9号 059-072 深津.pdf (435.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-05-30
タイトル
タイトル 「協同学習」による学びの姿勢の変容 : 自主的に学ぶ学生の育成を目指した実践研究
タイトル
タイトル Transformation of Learning Posture by“ Cooperative Learning” : Practical Research that Aims at Promoting Students who Learn Independent
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 協同学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 教員養成
キーワード
主題Scheme Other
主題 反省的実践家
キーワード
主題Scheme Other
主題 cooperative learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher training
キーワード
主題Scheme Other
主題 reflective practitioner
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 深津, 達也

× 深津, 達也

深津, 達也

ja-Kana フカツ, タツヤ

Search repository
著者(英)
書誌情報 研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College

号 9, p. 59-72, 発行日 2012-03-15
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Recently teachers are required to be“ learning professional” at the same time as“ teaching professional”. But in the university class that bears teacher training, unidirectional class is given, therefore students independent learning is hardly seen. In this study, the factors to incorporate transformation of posture of learning was examined. To train “ learning professional”, in the class, Cooperative Learning was undertaken and the class was developed. It was decided that Group Investigation was to be used in the Cooperative Learning technique with a selected number. Group Investigation is a method of deepening learning through the process of planning, discussing, and reporting in the group. The compulsory subject was Educational Methodology for teaching. It was clarifi ed that 1) Learning environment in which one is interested in, 2) Transformation of learning objective, and 3) The learner’s interstimulation action were especially important as the factors to transform the posture of learning by developing the class in which this technique was undertaken. Cooperative Learning is thought to be a very effective method to promote learning in the university class. However, enormous diffi culties were discovered at the same time, and a suitable method of solving these will have to be devised.
出版者
出版者 びわこ成蹊スポーツ大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-9399
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1191547X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:07:49.471765
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3