WEKO3
アイテム
新入生オリエンテーションキャンプの効果
http://hdl.handle.net/10693/134
http://hdl.handle.net/10693/134148160b5-9f09-4c13-84a3-f5817f7fef9e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-02-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 新入生オリエンテーションキャンプの効果 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Effect of Freshmen 0rientation Camp | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Orientation Camp | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Outdoor Education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Emotional Intelligence | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
黒澤, 毅
× 黒澤, 毅 |
|||||
著者(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3354 | |||||
姓名 | 黒澤, 毅 | |||||
言語 | ja | |||||
姓名 | クロサワ, タケシ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓名 | Kurosawa, Takeshi | |||||
言語 | en | |||||
姓 | 黒澤 | |||||
言語 | ja | |||||
姓 | クロサワ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓 | Kurosawa | |||||
言語 | en | |||||
名 | 毅 | |||||
言語 | ja | |||||
名 | タケシ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
名 | Takeshi | |||||
言語 | en | |||||
識別子Scheme | ISNI | |||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||
書誌情報 |
研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College 号 3, p. 59-68, 発行日 2006-03-15 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Orientation for incoming freshmen at Biwako Seikei Sport College has been implemented in past 3 years by incorporating outdoor education camp. Freshmen are required to go on a orientation camp for five days and four nights to the wilderness area nearby the campus within a week after entering the college. The survey questionnaires conducted before and after the orientation camp for 3 years reveals effectiveness in students’ well-regulated life, environment-friendly attitude, thoughtful behavior to others, and outdoor skills, which are the goals for the orientation camp. However, there was a drop in well-regulated life and outdoor skills in the second year. It could be depending on changes in the program by bad weather and small-group guidance system. In addition, the EQ survey done before and after the orientation camp shows significant differences in students’ emotional intelligence that is consisted of intrapersonal, interpersonal, and situational domains. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | びわこ成蹊スポーツ大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-9399 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1191547X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |