ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第17号 (2019/2020)

当初の実態把握の不適切さから支援が混乱した不登校事例:教育的ニーズのある児童に対する通級指導教室の活用

http://hdl.handle.net/10693/00005694
http://hdl.handle.net/10693/00005694
fb882647-d645-4b41-8445-526c3266bcc8
名前 / ファイル ライセンス アクション
研究紀要17号 研究紀要17号 035-045 多賀谷 (937.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-03-10
タイトル
タイトル 当初の実態把握の不適切さから支援が混乱した不登校事例:教育的ニーズのある児童に対する通級指導教室の活用
言語 ja
タイトル
タイトル Inappropriate Instructional Behaviors of Teacher and School Refusal : Shaping Classroom Attendance Behavior in Tsukyu Class
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 不登校
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育的ニーズのある児童
キーワード
主題Scheme Other
主題 通級指導教室
キーワード
主題Scheme Other
主題 教室登校支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学生
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 school refusal
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 children with special needs
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Tsukyu Class (resource room for children with developmental disorders)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 shaping classroom attendance behavior
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary school child
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 多賀谷, 智子

× 多賀谷, 智子

ja 多賀谷, 智子

ja-Kana タガヤ, トモコ

en Tagaya, Tomoko


Search repository
書誌情報 研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College
en : Bulletin of Biwako Seikei Sport College

号 17, p. 35-45, 発行日 2020-03-15
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reports a case study of a 4th grade girl who had been refusing to attend school. Initially, when the girl started being chronically absent from school, her homeroom teacher offered support via increased verbal directions, but ultimately the girl refused to attend school. A behavioral assessment revealed that such verbal support acted as an aversive stimulus that caused the girl’s absenteeism. As a result of investigation on adversity that made it difficult for her to adjust in the classroom, it was surmised that her inappropriate response to the stimulation of those around her caused her inadequate social interactions in the classroom, although she had some social skills.
 In the course of instructing the girl to attend school, the factors that were causing her absenteeism were identified and an individualized support plan was developed to indicate a clear support policy. Then, a step-by-step approach was adopted according to the girl’s condition, including guidance for acquiring social skills and support for making plans and preparing for class. In addition, collaborative relationships with the school and her family were strengthened.
 After 3 weeks of this support, the girl’s behavior improved and absenteeism gradually disappeared. She restarted studying in the classroom and successfully graduated from the school.
出版者
出版者 びわこ成蹊スポーツ大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-9399
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1191547X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:14:48.092776
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3