WEKO3
アイテム
発達障害通級指導教室における特別の支援を必要とする児童へのキャリア教育の視点を踏まえた移行支援
http://hdl.handle.net/10693/2649
http://hdl.handle.net/10693/2649123cc3f8-eb8f-40db-bfe6-8739ffd342e7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
紀要15号 115-128 多賀谷.pdf (1.6 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-03-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 発達障害通級指導教室における特別の支援を必要とする児童へのキャリア教育の視点を踏まえた移行支援 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Transitional Support Service for Developmentally Disabled Children in Resource Rooms | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | developmental disorders | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | children with special needs | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Tsukyu Class (Resource room for children with developmental disorders) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | career education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | transition support | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 発達障害 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 特別な支援を要する児童 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 通級指導教室 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | キャリア教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 移行支援 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
多賀谷, 智子
× 多賀谷, 智子 |
|||||
書誌情報 |
研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College 号 15, p. 115-128, 発行日 2018-03-15 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of transitional support service is to enrich necessary abilities and attributes that enable individuals to choose their ways of life. The two phases of the support service are primary and basic skills training, and more comprehensive and in-depth training in meeting individual needs. The author attempted intensive transitional support programs for 6th grade children with developmental disabilities in resource rooms for several months. As a result, students showed confidence in challenging new transitional assignments and acquired adaptability in new requirements. Although the programs indicated reliability and usefulness, further investigation is required for establishing generalized solutions. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | びわこ成蹊スポーツ大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-9399 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |