ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第15号 (2017/2018)

メンタルトレーニング効果の質的検討 : 選手−コーチ−メンタルトレーニング指導者の語りに着目して

http://hdl.handle.net/10693/2643
http://hdl.handle.net/10693/2643
6c150f84-18f9-4cd8-a278-bf63d8c0c6da
名前 / ファイル ライセンス アクション
紀要15号 紀要15号 051-061 西村.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-02-27
タイトル
タイトル メンタルトレーニング効果の質的検討 : 選手−コーチ−メンタルトレーニング指導者の語りに着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Qualitive Research of Mental Training Effect : Focusing on the Narratives of Players’ Coached by a Mental Training Coach.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Mental training
キーワード
主題Scheme Other
主題 Reflection
キーワード
主題Scheme Other
主題 Dialogue
キーワード
主題Scheme Other
主題 Qualitative Research
キーワード
主題Scheme Other
主題 メンタルトレーニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 内省
キーワード
主題Scheme Other
主題 対話
キーワード
主題Scheme Other
主題 質的研究
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 西村, 拳弥

× 西村, 拳弥

ja 西村, 拳弥

ja-Kana ニシムラ, ケンヤ

en Nishimura, Kenya


Search repository
豊田, 則成

× 豊田, 則成

ja 豊田, 則成

ja-Kana トヨダ, ノリシゲ

en Toyoda, Norishige


Search repository
竹内, 早耶香

× 竹内, 早耶香

ja 竹内, 早耶香

ja-Kana タケウチ, サヤカ

en Takeuchi, Sayaka


Search repository
伊藤, 麻由美

× 伊藤, 麻由美

ja 伊藤, 麻由美

ja-Kana イトウ, マユミ

en Ito, Mayumi


Search repository
書誌情報 研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College

号 15, p. 51-61, 発行日 2018-03-15
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study focuses on a qualitative investigation of the effects of mental training (MT). Athletes who had undergone MT in a lecture course were asked to answer the research question (RQ)“ How would you describe the effects of MT?” The responses to the RQ were used to arrive at instructive hypothetical findings that could be further developed and enhanced. Once a week, lecture-based MT was given to 38 athletes who were members of a university baseball club. Each session lasted approximately 60 to 90 minutes, and 10 sessions were held over approximately two months. Qualitative research was used to ascertain what was learned from the MT through lectures based on the narration of club coaches, athletes, and MT trainers. A qualitative synthesis was used for analysis. The derived hypothetical findings are as follows:“ During the MT sessions, I found that self-understanding deepened through conversations with myself and others. As a result, I became aware of my personal issues and tasks and fostered my identity and individuality, my motivation increased i.e., desire to perform well, and I was able to use my MT experiences in actual sporting situations.” It can be concluded that lecture-based MT helped the subject athletes engage in conversations with themselves and others, thus enabling them to deepen their self-understanding.
出版者
出版者 びわこ成蹊スポーツ大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-9399
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1191547X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:04:21.730117
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3