WEKO3
アイテム
中学校3年生を対象とした現代的なリズムのダンスにおける授業実践 : 教師が考えた振り付けから生徒が創る振り付けへ
http://hdl.handle.net/10693/2249
http://hdl.handle.net/10693/22499980cba2-eab0-4d82-891e-849ebe335a9d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
紀要14号 097-104 大西.pdf (726.6 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-06-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中学校3年生を対象とした現代的なリズムのダンスにおける授業実践 : 教師が考えた振り付けから生徒が創る振り付けへ | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The lesson study of contemporary rhythmic dance for the 3rd grade junior school students : From choreography by the teacher to choreography the students creating | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | contemporary rhythmic dance | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | choreography | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teacher | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 現代的なリズムのダンス | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 振り付け | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教師 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
大西, 祐司
× 大西, 祐司× 藤井, 豊康× 安倍, 健太郎 |
|||||
書誌情報 |
研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College 号 14, p. 97-104, 発行日 2017-03-15 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Currently, contemporary rhythmic dance is high social needs and student’s interests therefore it has taught in school at a high rate than other dance categories. However, there is not almost research outcomes. The purpose of this study is to report the lesson study that contemporary rhythmic dance involved from choreography by the teacher to choreography the students creating at the 3rd grade of junior school. The result of the lesson was highly regarded by the students, in specific, the students tended to realize psychomotor goal. Although, dance is positively accepted by female in general, this lesson was also effective for male. Possible causes include that the choreography by the teacher make the students feel easy and the positive interaction leads the facilitated activities. Future topics of discussion is translating initiative, making groups and considering the character to a male or a female. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | びわこ成蹊スポーツ大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-9399 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1191547X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |