WEKO3
アイテム
創作ダンス授業における「恥ずかしさ」の軽減に関する研究 : 挙手の運動に着目して
http://hdl.handle.net/10693/1569
http://hdl.handle.net/10693/1569b3b4e712-d506-4be1-a139-96d4f2db3e6c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
紀要12号 107-114 森川.pdf (519.7 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-06-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 創作ダンス授業における「恥ずかしさ」の軽減に関する研究 : 挙手の運動に着目して | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Research on Reducing “Embarrassment” in Creative Dance Classes : Focus on Hand Raising Movements | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | creative dance | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | hand movements | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | warming up | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | embarrassment | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-efficacy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 創作ダンス | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 挙手 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ウォーミングアップ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 恥ずかしさ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己効力 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
森川, みえこ
× 森川, みえこ |
|||||
著者(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3896 | |||||
姓名 | 森川, みえこ | |||||
言語 | ja | |||||
姓名 | モリカワ, ミエコ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓名 | Morikawa, Mieko | |||||
言語 | en | |||||
姓 | 森川 | |||||
言語 | ja | |||||
姓 | モリカワ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓 | Morikawa | |||||
言語 | en | |||||
名 | みえこ | |||||
言語 | ja | |||||
名 | ミエコ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
名 | Mieko | |||||
言語 | en | |||||
識別子Scheme | ISNI | |||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||
書誌情報 |
研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College 号 12, p. 107-114, 発行日 2015-03-15 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Creative dance imagines strong emotions and impressions through body movement. However, the most important issue for teachers is to get rid of the “embarrassment” that discourages young students from participating in creative dance. Previous research put important emphasis on making learners see the enjoyment in creative dance as a way to reduce and eliminate the embarrassment. However, this research focuses on raised hand movements, and proposes a warming up method with rhythmic arm and hand movement, including shoulder and arm stretches. Furthermore, in this research I applied this warming up method to dance classes to test reduction of embarrassment, as a trigger to helping learners open up and to test its effectiveness as a method to introduce dance. The result was a method for introducing dance that increased self-efficacy without increasing embarrassment. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | びわこ成蹊スポーツ大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-9399 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1191547X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |