WEKO3
アイテム
体操競技指導者の幇助を用いた指導におけるつまずきに関する事例研究
http://hdl.handle.net/10693/1565
http://hdl.handle.net/10693/15658104a84e-58bb-4c6c-9138-2ad500ca2b3f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-06-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 体操競技指導者の幇助を用いた指導におけるつまずきに関する事例研究 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Case Study of the Failure of Spotting Teaching in Artistic Gymnastics | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Artistic Gymnastics | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Spotting | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Knack | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Uneven Bar | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 体操競技 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 幇助 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コツ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 段違い平行棒 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
仲宗根, 森敦
× 仲宗根, 森敦 |
|||||
著者(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 4332 | |||||
姓名 | Nakasone, Moriatsu | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College 号 12, p. 69-81, 発行日 2015-03-15 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to better understand the Coach’s spotting ability in Artistic Gymnastics. Spotting teaching is often used in gymnastics during at coaching situation and there are many guidance books on this topic (Kaneko, 1976, 1982: Koshimizu, E and Sato, K.(Eds.), 1983: Robert, I. and Pam, C.D.: 1978). This skill is considered in this research regarding “Hang on High Bar – Swing forward with 1/2 turn(180°) and flight to handstand on the Low Bar”. The main subject is the auther of this case study. At first, the auther was spotting and making a learner acquire skills. But several failures could be seen. In this case, the auther considered the recreate failed experience of step training (Nakasone, M: 2010). One step that the auther instructed was to movements intentionally. Another step that the auther instructed was to make the learner express their movements verbally. In conclusion when spotting a competition, they consider it necessary based on their experiences. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | びわこ成蹊スポーツ大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-9399 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1191547X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |