WEKO3
アイテム
肢体不自由児の運動・スポーツプログラム作成に関する基礎的研究
http://hdl.handle.net/10693/1561
http://hdl.handle.net/10693/15612edb1244-e4fa-4017-9815-8692707393eb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-06-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 肢体不自由児の運動・スポーツプログラム作成に関する基礎的研究 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Fundamental Study on Developing an Exercise Program for Children with Physical Disabilities | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | special needs schools | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | physical education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | sports centers for persons with disabilities | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | children with physical disabilities | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 特別支援学校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 障害者スポーツセンター | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 肢体不自由児 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 体育 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
河西, 正博
× 河西, 正博 |
|||||
著者(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 4310 | |||||
姓名 | Kawanishi, Masahiro | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College 号 12, p. 27-36, 発行日 2015-03-15 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study outlines the development of an exercise program for children with physical disabilities. The provision of physical education was examined through interviews with physical education teachers at special needs schools. Further, we conducted a questionnaire survey of personnel at sports centers for persons with disabilities, in which we asked about exercise programs for children with physical disabilities. The interviews reveal that it is difficult for teachers at special needs schools to provide physical education because students’disabilities are severe and quite varied. The teachers experienced particular difficulty in providing group-based guidance and selecting exercise programs. The results of the questionnaire survey show that it is important to improve the staff’s teaching skills and to develop programs appropriate for children with severe and varied disabilities. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | びわこ成蹊スポーツ大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-9399 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1191547X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |