ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第10号 (2012/2013)

「協同学習」を取り入れた大学教職授業の成果と課題

http://hdl.handle.net/10693/906
http://hdl.handle.net/10693/906
ef3980b1-1b65-4bed-89cb-af25aaf667c9
名前 / ファイル ライセンス アクション
紀要10号 紀要10号 121-133 深津.pdf (675.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-05-29
タイトル
タイトル 「協同学習」を取り入れた大学教職授業の成果と課題
タイトル
タイトル Results and Problems of“ Cooperative Learning” in Teaching Profession Lessons
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning professional
キーワード
主題Scheme Other
主題 cooperative learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 group investigation
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher training course
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 深津, 達也

× 深津, 達也

深津, 達也

ja-Kana フカツ, タツヤ

Search repository
著者(英)
書誌情報 研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College

号 10, p. 121-133, 発行日 2013-03-15
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Recently teachers are required to continue improving as“ teachers who continue learning”. In this research, “Cooperative Learning” considers that learning is promoted by proactive activities undertaken in the lesson, and the lesson is developed. It was decided to select “Group Investigation” in various“ Cooperative Learning” situations.“ Group Investigation” is a method of deepening learning through the process of planning, discussing, reporting and reflecting within the group. The subject was compulsory, entitled Educational Methodology of Teaching. As a result of the lessons, it was indicated that“ change of relevance to the study”,“ change of teacher consciousness”, “change of the consciousness of learning”, “acquisition of knowledge”, “acquisition of teaching skills”, “acquisition of various senses of values and sociality”,“ promotion of learning by inter-stimulation action”, and“ promotion of learning by active study” took place. Conversely, problematic aspects of the lessons included“ difference in the consciousness to study between the students”,“ contents rationality and quality of speech”, and“ shortage of the time of research activities and announcement preparation”. In conclusion, “group investigation” is very effective in order to train “teachers who continue learning” although many problems exist.
出版者
出版者 びわこ成蹊スポーツ大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-9399
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1191547X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:06:45.939854
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3