ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第10号 (2012/2013)

学習方略としてのマインドマップの検討 : 自己調整学習理論に着目して

http://hdl.handle.net/10693/905
http://hdl.handle.net/10693/905
d28ed66c-974d-4703-82cf-35019b20bea7
名前 / ファイル ライセンス アクション
紀要10号 紀要10号 113-119 豊田.pdf (395.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-05-29
タイトル
タイトル 学習方略としてのマインドマップの検討 : 自己調整学習理論に着目して
タイトル
タイトル A Discussion of the Mind Map as a Learning Strategy : From the Viewpoint of Self-Regulated Learning Theory
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 mind map
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning strategy
キーワード
主題Scheme Other
主題 self-regulated learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 qualitative approach
キーワード
主題Scheme Other
主題 and visualization of one’s experience
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 豊田, 則成

× 豊田, 則成

豊田, 則成

ja-Kana トヨダ, ノリシゲ

Search repository
吉田, 政幸

× 吉田, 政幸

ja 吉田, 政幸

ja-Kana ヨシダ, マサユキ

en Yoshida, Masayuki


Search repository
志賀, 充

× 志賀, 充

ja 志賀, 充

ja-Kana シガ, ミツル

en Shiga, Mitsuru


Search repository
高橋, 佳三

× 高橋, 佳三

高橋, 佳三

ja-Kana タカハシ, ケイゾウ

Search repository
佐々木, 直基

× 佐々木, 直基

佐々木, 直基

ja-Kana ササキ, ナオキ

Search repository
望月, 聡

× 望月, 聡

望月, 聡

ja-Kana モチヅキ, サトル

Search repository
植田, 実

× 植田, 実

ja 植田, 実

ja-Kana ウエダ, ミノル

en Ueda, Minoru


Search repository
若吉, 浩二

× 若吉, 浩二

若吉, 浩二

ja-Kana ワカヨシ, コウジ

Search repository
著者(英)
著者(英)
著者(英)
著者(英)
著者(英)
著者(英)
著者(英)
著者(英)
書誌情報 研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College

号 10, p. 113-119, 発行日 2013-03-15
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to discuss the mind map as a learning strategy from the viewpoint of self-regulated learning theory. I interviewed twenty college students who have the experience of drawing the mind maps through the educational program and then used the Grounded Theory Approach (GTA) to analyze their experience qualitatively. Then, I described their learning process from the viewpoint of five factors related to the learning strategy. As a result, through the experiences of drawing the mind maps, I found the following; 1) the learners were highly motivated, 2) facilitated to learn independently, 3) had concentrated on their task, 4) had realized that they learned effectively, and 5) had been instructed successfully. Finally, students need to learn autonomously, in order to continue to discuss the effectiveness on the mind map as a learning strategy
出版者
出版者 びわこ成蹊スポーツ大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-9399
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1191547X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:06:48.152566
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3