WEKO3
アイテム
スポーツ学再考 : スポーツビジネスマネジメントの立場から
http://hdl.handle.net/10693/223
http://hdl.handle.net/10693/223029177cb-2e71-472b-9535-7292ce29ceeb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
紀要9号 039-044 吉田.pdf (343.1 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-05-29 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | スポーツ学再考 : スポーツビジネスマネジメントの立場から | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Reconsidering Sport Study: A Sport Business Management Perspective | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | sport study | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | sport business management | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the sport industry | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | sport management education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
吉田, 政幸
× 吉田, 政幸 |
|||||
著者(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3432 | |||||
姓名 | 吉田, 政幸 | |||||
言語 | ja | |||||
姓名 | ヨシダ, マサユキ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓名 | Yoshida, Masayuki | |||||
言語 | en | |||||
姓 | 吉田 | |||||
言語 | ja | |||||
姓 | ヨシダ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓 | Yoshida | |||||
言語 | en | |||||
名 | 政幸 | |||||
言語 | ja | |||||
名 | マサユキ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
名 | Masayuki | |||||
言語 | en | |||||
識別子Scheme | ISNI | |||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||
書誌情報 |
研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College 号 9, p. 39-44, 発行日 2012-03-15 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The literature suggests that the fi eld of sport business management belongs to sport study and consists not only of sport-oriented theoretical fi ndings from an academic perspective, but also of unobservable knowledge and industry experiences from a practical perspective. The purpose of this paper is to( 1) defi ne the fi eld of sport business management as an academic discipline and as a practical fi eld, (2) explain the link between the sport industry and sport management education specifi cally at the university level,( 3) provide a deeper understanding of the unique aspect of sport business management in relation to sport study that includes sport philosophy, history, and sociology, and (4) identify the current roles of sport business management based on Chalip’s (2006) six managerial topics in contemporary society. This study builds a conceptual foundation based on previous research in divergent disciplines that are helpful for addressing some new insights and challenges in the field of sport business management. The conclusions derived from the study provide numerous starting points of research, education, and practice in the management of sport-oriented businesses. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | びわこ成蹊スポーツ大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-9399 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1191547X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |