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アイテム
プロスポーツチームの上位リーグへの昇格が地元住民に及ぼす心理的影響 : Jリーグディヴィジョン2に昇格したプロサッカークラブに着目して
http://hdl.handle.net/10693/159
http://hdl.handle.net/10693/159cc422128-7c8c-46d2-96e1-301fcf5fd8eb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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紀要8号_067-077自由研究_吉田.pdf (692.5 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||
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公開日 | 2011-04-28 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | プロスポーツチームの上位リーグへの昇格が地元住民に及ぼす心理的影響 : Jリーグディヴィジョン2に昇格したプロサッカークラブに着目して | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
タイトル | Psychological Effects of League Promotion on Local Residents in Professional Sports : A Case of a Professional Soccer Team’s Promotion to the J League Division Ⅱ | |||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | スポーツリーグ | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 昇格 | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 地元住民 | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 消費者態度 | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | sports leagues | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | promotion | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | local residents | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | consumer attitudes | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||
著者 |
吉田, 政幸
× 吉田, 政幸
× 小笠原, 悦子
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著者(英) | ||||||||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||||||
書誌情報 |
研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College 号 8, p. 67-77, 発行日 2011-03-15 |
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抄録 | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||
内容記述 | The issue of a sport team’s promotion to a higher league has been investigated primarily from the spectator’s perspective. Although recent few studies highlight the importance of local residents on this topic, the effects of various moderating variables on local residents’ decision making processes still remain unexplored. The current study is one of the first attempts to( 1) develop measures for capturing three dimensions( cognitive, affective, and conative aspects) of local residents’ attitudes toward a professional sport team promoted to a higher league and( 2) examine the effects of significant moderating variables (i.e., gender, age, and willingness to support the home team) on the cognitive attitudes-behavioral intentions chain and on the affective attitudes-behavioral intentions chain. Data were collected from local residents (n = 180) at two large shopping malls located in the franchise area of a professional soccer team that was promoted to the J-League Division Ⅱ in the 2009 season. The results indicate that the effect of cognitive attitudes on behavioral intentions was stronger for older people than for younger people. The research findings, managerial implications, limitations, and directions for future research are discussed. | |||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||
出版者 | びわこ成蹊スポーツ大学 | |||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 1348-9399 | |||||||||||||||||||||
NCID | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | AA1191547X | |||||||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |