WEKO3
アイテム
大学生の模擬授業における形成的授業評価と相互作用行動の関連
http://hdl.handle.net/10693/102
http://hdl.handle.net/10693/102d0b69edf-60ce-4476-9a5c-debaca70d356
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大学生の模擬授業における形成的授業評価と相互作用行動の関連 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Relation between formative evaluation and interaction in the student’s drill classes | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | formative evaluation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | interaction | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | student’s drill class | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
松本, 格之祐
× 松本, 格之祐× 小松崎, 敏 |
|||||
著者(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3737 | |||||
姓名 | 松本, 格之祐 | |||||
言語 | ja | |||||
姓名 | マツモト, カクノスケ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓名 | Matsumoto, Kakunosuke | |||||
言語 | en | |||||
姓 | 松本 | |||||
言語 | ja | |||||
姓 | マツモト | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓 | Matsumoto | |||||
言語 | en | |||||
名 | 格之祐 | |||||
言語 | ja | |||||
名 | カクノスケ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
名 | Kakunosuke | |||||
言語 | en | |||||
識別子Scheme | ISNI | |||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||
著者(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3681 | |||||
姓名 | 小松崎, 敏 | |||||
言語 | ja | |||||
姓名 | コマツザキ, サトシ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓名 | Komatsuzaki, Satoshi | |||||
言語 | en | |||||
姓 | 小松崎 | |||||
言語 | ja | |||||
姓 | コマツザキ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓 | Komatsuzaki | |||||
言語 | en | |||||
名 | 敏 | |||||
言語 | ja | |||||
名 | サトシ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
名 | Satoshi | |||||
言語 | en | |||||
識別子Scheme | ISNI | |||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||
書誌情報 |
研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College 号 5, p. 167-172, 発行日 2008-03-15 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | We plan the new class through the class to achieve the result of study, and the material of study and tools etc. of study are necessary. Effective teaching is important with it. The teacher’s behavior under the class can be divided into four(instruction, management, interaction, and monitoring). It is understood that it is only 「interaction」 effective in the result of study according to a current research. Then, I examined the relation between formative evaluation and interactions in the 60 student’s drill classes. The result is as follows. 1.Relation between formative evaluation and interaction in 60 student’s drill classes There is no correlation 2.Relation between formative evaluation and students on whom word was put by teacher There is a correlation In a drill class, the presence of consciousness that it was called by the teacher than the interaction was and there were formative evaluation and a correlation. In the future, it wants to do the device to make the student acquire the experience of a lot of teaching, and to make the voice multiplication that sounds in the mind arise. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | びわこ成蹊スポーツ大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-9399 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1191547X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |