ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第4号 (2006/2007)

学習ストラテジーと自己制御 : 「すぐれた言語学習者」に関するケーススタディ

http://hdl.handle.net/10693/119
http://hdl.handle.net/10693/119
884a0e2f-c505-40b3-8a8d-d2ddd333d33b
名前 / ファイル ライセンス アクション
紀要4号_145-152Steve.pdf 紀要4号_145-152Steve.pdf (120.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-01-31
タイトル
タイトル 学習ストラテジーと自己制御 : 「すぐれた言語学習者」に関するケーススタディ
タイトル
タイトル Learning Strategies and Self-Regulation : A Case Study of a‘Good Language Learner’
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Self-Regulation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Learning Strategies
キーワード
主題Scheme Other
主題 Learning Styles
キーワード
主題Scheme Other
主題 Language Learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Language Learner
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Jugovic, Steve

× Jugovic, Steve

ja Jugovic, Steve

ja-Kana ユゴビッチ, スティーブ

en Jugovic, Steve


Search repository
書誌情報 研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College

号 4, p. 145-152, 発行日 2007-03-15
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study is based on a review of the literature concerning learning strategies and selfregulation and analysis of self-regulatory behaviours of a successful learner of English. Selfregulation implies the notion of being proactive in learning and where learners transform their mental abilities into task related academic skills (Dornyei, 2005). Students studying second or foreign languages typically employ culture and classroom specific strategies but are often unaware of inadequacies of these strategies in relation to themselves as unique individuals within their own contexts, motivations and learning styles. By directing students towards their specific interests, thus enabling them to seek avenues to acquire the language, learners using the perspective of self-regulation prove to be more far reaching than strategies alone. Due to the nature of understanding unobservable mental processes, verbal report data in the form of an interview was used to identify language learning strategies and selfregulatory behaviours. By identifying the extensive approaches employed by one particular learner, similar approaches can be identified, transferred and applied to other learners seeking to enhance their proficiency.
出版者
出版者 びわこ成蹊スポーツ大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-9399
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1191547X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:12:07.618950
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3