ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第3号 (2005/2006)

英語の授業における動機付け : 日本のスポーツ大学を例に

http://hdl.handle.net/10693/139
http://hdl.handle.net/10693/139
9995e014-8730-4bd4-bb3d-bf22a364d25c
名前 / ファイル ライセンス アクション
びわこ成蹊紀要3号_105-116S.JUGO.pdf びわこ成蹊紀要3号_105-116S.JUGO.pdf (194.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-02-03
タイトル
タイトル 英語の授業における動機付け : 日本のスポーツ大学を例に
タイトル
タイトル Motivation in the English Classroom : Japanese Sport College Students
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Language Learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Motivational Psychology
キーワード
主題Scheme Other
主題 Learner Characteristics
キーワード
主題Scheme Other
主題 Psychological Variables
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Jugovic, Steve

× Jugovic, Steve

ja Jugovic, Steve

ja-Kana ユゴビッチ, スティーブ

en Jugovic, Steve


Search repository
書誌情報 研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College

号 3, p. 105-116, 発行日 2006-03-15
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Motivation is a highly complex and challenging issue facing teachers in English second language classrooms. A multitude of motivational frameworks and theories from various fields such as motivational psychology have shaped classroom practices. Various psychological variables regarding individual learner characteristics play a major role in the success of second language acquisition and the interplay of the teacher in this process has a dominant impact on student outcomes. Content based activities which contain a physical element in the learning process and are related to their interests in an atmosphere which is supportive, nonthreatening, engaging and stimulating can improve motivation. The teachers` role and understanding of the overall learning environment are highly significant in generating and sustaining motivation. By considering that students are motivated differently and are influenced by social and contextual differences the teacher is able to apply motivationsensitive practices to foster language learning. This paper aims to address these issues associated with motivation regarding Japanese sport college students.
出版者
出版者 びわこ成蹊スポーツ大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-9399
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1191547X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:12:38.265495
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3