ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第8号 (2010/2011)

視覚的フィードバックが運動スキル獲得に与える影響

http://hdl.handle.net/10693/165
http://hdl.handle.net/10693/165
2eb8d76b-4147-4ee5-bd4b-bbbc9eb558ac
名前 / ファイル ライセンス アクション
紀要8号_121-127研究報告_佐々木.pdf 紀要8号_121-127研究報告_佐々木.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-05-24
タイトル
タイトル 視覚的フィードバックが運動スキル獲得に与える影響
タイトル
タイトル Effects of Visual Feedback for Skill Acquisition
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 運動スキル獲得
キーワード
主題Scheme Other
主題 視覚的フィードバック
キーワード
主題Scheme Other
主題 SCAT
キーワード
主題Scheme Other
主題 Skill acquisition
キーワード
主題Scheme Other
主題 visual feedback
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 佐々木, 直基

× 佐々木, 直基

佐々木, 直基

ja-Kana ササキ, ナオキ

Search repository
著者(英)
書誌情報 研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College

号 8, p. 121-127, 発行日 2011-03-15
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study were to( 1) discover what effects immediate visual feedback has on learners’ skill acquisition when teaching motor skills in a physical activity class, and( 2) to reveal that self-confirmatory feedback influences learners using a questionnaire that asks openended questions.  The current study found the following results: 1.  The visual feedback helped participants identify and improve their problems in motor skill acquisition. 2.  An examination of the subjects’ insights using SCAT indicates that visual feedback enables them to (1) objectively view themselves as “others,” (2) find specific problems to be improved, and (3) consider such problems as their own goals and attempt to achieve them. 3.  Several descriptions through open-ended questions suggest that visual feedback motivates the participants to improve themselves. The results also revealed that the subjects were surprised at the gap between the expected desired action and the observed real behavior. Real-time feedback is a significant driver of the learners’ desires to acquire motor skills and is an important source of motivation because it allows the learners to have intentions to follow others who have higher motor skills.
出版者
出版者 びわこ成蹊スポーツ大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-9399
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1191547X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:08:52.962601
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3